Editorial

Πέρασε καιρός από το προηγούμενο τεύχος … Ο προκαθορισμένος κύκλος έκδοσης του περιοδικού  μας «έσπασε» τους ρυθμούς της κανονικότητάς του. Ίσως έτσι έσπασαν και οι πειθαρχίες του εγχειρήματος. Πολλές σκέψεις γεννιόνται επ’ αυτού. Να επανέλθουμε στην κανονικότητα ή να προχωρήσουμε όπως το κοινωνικό φαινόμενο μας οδηγεί; Από την πρώτη στιγμή της έκδοσης του περιοδικού μας […]

Read More →
Οφέλη από τη συμμετοχή γυναικών κρατουμένων σε εκπαιδευτικά προγράμματα. — Μελέτη περίπτωση στο ΣΔΕ του καταστήματος κράτησης Ελεώνα Θηβών.

Δέσποινα Παπαδιονυσίου, Εκπαιδευτικός ΔΕ, ΜΔΕ ΕΑΠ, Ευάγγελος Ανάγνου,  ΣΕΠ ΕΑΠ Σοφία Παπαστεφανάκη, ΣΕΠ ΕΑΠ Περίληψη Στόχος της εργασίας αυτής είναι να διερευνηθούν τα οφέλη που θεωρούν πως αποκομίζουν κρατούμενες γυναίκες από τη φοίτησή τους στο ΣΔΕ του καταστήματος κράτησης Ελεώνα Θηβών. Χρησιμοποιήθηκε η ατομική ημιδομημένη συνέντευξη ως ερευνητικό εργαλείο, ενώ ως μέθοδος ανάλυσης και επεξεργασίας […]

Read More →
Η Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Φυλακές

Μαρία Βουβούση – Φιλόλογος, Msc: Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Msc: Eπιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίαs. Περίληψη Όλα τα ευνομούμενα κράτη έχουν καθήκον, βάσει της νομοθεσίας, αλλά και των κανόνων της, να περιφρουρούν τα δικαιώματα των ανθρώπων που έχουν τιμωρηθεί με ποινή εγκλεισμού. Δυστυχώς, σε σωφρονιστικά καταστήματα […]

Read More →
«Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος. Ένας βοηθητικός οδηγός του αρχάριου εκπαιδευτή πληροφορικής.»

Γιώργος Φουστανάκης, Med Καθηγητής Πληροφορικής, Δ/ντης 10ου Γ/σιου Ηρακλείου Περίληψη Είναι κοινός τόπος ότι ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που απευθύνεται σε ενήλικες καταρτιζόμενους είναι αναγκαίο να εξυπηρετεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους ώστε να είναι ικανοί να αναβαθμίσουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες ή να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους για να για να ανελιχθούν […]

Read More →
Μετασχηματίζουσα Μάθηση των Γονέων: οφέλη της βρεφικής αφής και αξιοποίηση της αισθητικής εμπειρίας

Αθηνά Χαρίση, PhD Τμήματος Φ.Π.Ψ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Πανεπιστημιακός Υπότροφος Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αριστέα-Ευαγγελία Κουκουνούρη, Προπτυχιακή Φοιτήτρια Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Περίληψη Στο συγκεκριμένο άρθρο επιχειρείται να αναδειχθούν οι δυνατότητες που αναπτύσσονται προς τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση των γονέων από τη συνδυαστική […]

Read More →
ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ «Λέμε ΟΧΙ σε ό,τι μας ρυπαίνει σε ό,τι μας πεθαίνει ΝΑΙ στη ζωή»: Ένα Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη μιας Επιστημονικής Οργάνωσης

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ «Λέμε ΟΧΙ σε ό,τι μας ρυπαίνει σε ό,τι μας πεθαίνει ΝΑΙ στη ζωή»: Ένα Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη μιας Επιστημονικής Οργάνωσης THE PARTICIPATORY DIALOGUE CAMPAIGN  “We Say NO to What Pollutes and Dies Us …we say YES to Life”: An Action Plan for the Development of a Scientific Organization   The […]

Read More →
1Η ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΒΜ “ΚΡΗΤΗ-ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ 2018”

 1Η ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΒΜ “ΚΡΗΤΗ-ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ 2018” ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ  Παρακάτω μπορείτε να βρείτε βιντεοσκοπημένες τις εισηγήσεις από τη συνδιάσκεψη. Μπορείτε να δείτε τα σχετικά βίντεο κάνοντας κλικ στο όνομα της κάθε εισήγησης. ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2018   Α ΜΕΡΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ Φωτοπούλου, Ε. Βουλγαράκης Α. Βίτσας Α. Μαλανδράκης Κουνελάκης Τερεζάκη (Κεντρική Εισήγηση) Β […]

Read More →
Editorial

Το 24ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα» φιλοξενεί μέρος των Πρακτικών του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του ΕΔΕΕΚ «Κρήτη-Χανιά 2017» και παράλληλα 1ης Συνδιάσκεψης Πόλης των Χανίων για τον Εθελοντισμό και την Κοινοτική Ενδυνάμωση. Στο πρώτο μέρος του μπορείτε να μελετήσετε την εισήγηση του Δρ. Γουγουλάκη Πέτρου «Συλλογική μάθηση για καλύτερη […]

Read More →
Συλλογική μάθηση για καλύτερη ζωή και βιώσιμη κοινωνία. Η Παιδαγωγική του δημοκρατικού διαλόγου, της γνώσης και της κοινωνικής δράσης.

Δρ. Πέτρος Γουγουλάκης, Αναπλ. Καθηγητής Παν/μίου Στοκχόλμης Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την τιμητική πράγματι πρόσκληση να βρεθώ μαζί σας εδώ στα Χανιά στη συλλογική αυτή προσπάθεια που ξεκινά με εμψυχωτή φορέα το ΕΔΕΕΚ από τα κάτω – μέσα από φορείς και ευαισθητοποιημένους πολίτες που δραστηριοποιούνται και αξιώνουν να έχουν λόγο και επιρροή για ότι καθορίζει […]

Read More →
Απόπειρες διεπιστημονικής-πολυθεματικής συνεργασίας στην μη τυπική, γενική κι ενήλικη εκπαίδευση στην κοινότητα

Δρ. Χρύσα Τερεζάκη, Συντονίστρια Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης (ΕΔΕΕΚ) Περίληψη Η διεπιστημονική συνεργασία  αφορά στη συνολική θέαση ολιστική-οπτική ενός ζητήματος η επίλυση του οποίου αποτελεί κοινό στόχο ομάδας συνεργατών προερχόμενων από διαφορετικά επιστημονικά πεδία. Η ομάδα καλείται να σχεδιάσει μία ενιαία στρατηγική με κοινό στόχο την αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης προς στο καλύτερο, γεγονός […]

Read More →
Πρακτικά συνεδρίου: 1ο Στρογγυλό τραπέζι μεταξύ συντονιστών Καμπάνιας Συμμετοχικού Διαλόγου «Λέμε ΟΧΙ σε ότι μας ρυπαίνει σε ό,τι μας πεθαίνει ΝΑΙ στη ζωή» και Πολιτών

Ζομπανάκη Κατερίνα, Συντονίστρια Στρογγυλής τράπεζας: Κυρίες και κύριοι καλημέρα σας. Είμαστε εδώ Σάββατο πρωϊ 13/5 για να παρακολουθήσουμε ένα πολύ σημαντικό τραπέζι διαλόγου που αγγίζει τα όρια του δημοκρατικού διαλόγου στην τοπική κοινωνία. Ένα τραπέζι όπου εκπαιδευτές ενηλίκων του ΕΔΕΕΚ, συντονιστές διαλόγου κατά τη διάρκεια της καμπάνιας συμμετοχικού διαλόγου «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΕ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΡΥΠΑΝΙΝΕΙ […]

Read More →
Πρακτικά συνεδρίου: 2ο Στρογγυλό τραπέζι. Ο Εθελοντισμός και η Κοινωνική Πολιτική σε επίπεδο Περιφέρειας, αστικών Δήμων και περιαστικών Δήμων Κρήτης

Δρ. Xρύσα Τερεζάκη, Συντονίστρια Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης (ΕΔΕΕΚ): Είναι προχωρημένο μεσημέρι κι όμως παραμένετε στην αίθουσα αρκετοί άνθρωποι και σας ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό. Γεγονός που ενδεχομένως σημαίνει ότι κάποιος λόγος μας κρατάει καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας -σήμερα με τέτοιο καύσωνα δεν πήγαμε για μπάνιο-  εδώ γιατί κάτι αναζητούμε. Καλωσορίζουμε τους […]

Read More →
Τα τρίπτυχο της ποιότητας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Διδακτικό υλικό-πρόσβαση στην πληροφορία-διδάσκοντες

Τσέτσος Σταύρος, Εκπαιδευτικός ΠΕ70, M.ed. στις Επιστήμες της Αγωγής, υποψήφιος διδάκτορας Τ.Ε.Ε.Π.Η, ΔΠΘ Περίληψη Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις τρεις σημαντικές διαστάσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: το διδακτικό υλικό, την πρόσβαση στην πληροφορία και τους διδάσκοντες. Για να επιτευχθεί αποτελεσματικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να βελτιωθεί η ποιότητά της είναι αδήριτη η […]

Read More →
Διδακτική μαθημάτων ειδικότητας

Αντώνιος  Μανιάτης, Συνεργάτης ΑΣΠΑΙΤΕ Περίληψη Κεντρομόλες τάσεις εμφανίζονται διεθνώς όχι μόνο στη διδακτική μαθημάτων διαφόρων κατηγοριών αλλά και στη διοίκηση του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως συμβαίνει με την ενιαία φιγούρα του σχολικού διευθύνοντος στην Ιταλία. Οι βασικές προδιαγραφές διαχείρισης ενός σχολικού μαθήματος συνίστανται στο αναλυτικό πρόγραμμα μαθήματος και στο εγχειρίδιο, το οποίο επιτελεί ποικίλες λειτουργίες. Το […]

Read More →