«Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών»: Βασικές Αρχές Σχεδιασμού και Υλοποίησης

Αναστασιάδης Παναγιώτης [1], Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Το περιβάλλον μάθησης και διδασκαλίας οφείλει να προετοιμάσει με κριτικό τρόπο τον αυριανό πολίτη της αναδυόμενης Κοινωνίας της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση ως υπεύθυνος, δημοκρατικός, ενεργός και σκεπτόμενος πολίτης να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αδράξει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, μετασχηματίζοντας την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα που τον περιβάλλει. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί βασική προϋπόθεση για τον κριτικό μετασχηματισμό του περιβάλλοντος μάθησης και διδασκαλίας στην σχολική τάξη. [...]

Αναστασιάδης Παναγιώτης [1], Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Το περιβάλλον μάθησης και διδασκαλίας οφείλει να προετοιμάσει με κριτικό τρόπο τον αυριανό πολίτη της αναδυόμενης Κοινωνίας της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση ως υπεύθυνος, δημοκρατικός, ενεργός και σκεπτόμενος πολίτης να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αδράξει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, μετασχηματίζοντας την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα που τον περιβάλλει. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί βασική προϋπόθεση για τον κριτικό μετασχηματισμό του περιβάλλοντος μάθησης και διδασκαλίας στην σχολική τάξη. [...]

O Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών και η Ανάδειξη των Ψηφιακών Κοινωνικών Δεξιοτήτων (e-social skills) στην Κοινωνία της Γνώσης

Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης: Αναπληρωτής Καθηγητής Δια Βίου και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης-Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αντιπρόεδρος Παιδαγωγού Ινστιτούτου

Η έλευση της Κοινωνίας της Πληροφορίας επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την προσωπική, κοινωνική και εργασιακή μας καθημερινότητα. Οι συνεχείς μεταβολές που συντελούνται στα πλαίσια του παγκοσμιοποιημένου οικονομικού και τεχνολογικού περιβάλλοντος, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού γίγνεσθαι αναδεικνύοντας νέους τρόπους επικοινωνίας, κανόνες συμπεριφοράς, νέα πρότυπα και αξίες ζωής. Η παρούσα εργασία έχει σαν στόχο να αποτυπώσει στο μέτρο του δυνατού το περίγραμμα των νέων ψηφιακών κοινωνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αρμονική ένταξη του πολίτη των δικτύων Netizen (Net Citizen) στην υπό διαμόρφωση Κοινωνία της Γνώσης.

Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης: Αναπληρωτής Καθηγητής Δια Βίου και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης-Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αντιπρόεδρος Παιδαγωγού Ινστιτούτου

Η έλευση της Κοινωνίας της Πληροφορίας επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την προσωπική, κοινωνική και εργασιακή μας καθημερινότητα. Οι συνεχείς μεταβολές που συντελούνται στα πλαίσια του παγκοσμιοποιημένου οικονομικού και τεχνολογικού περιβάλλοντος, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού γίγνεσθαι αναδεικνύοντας νέους τρόπους επικοινωνίας, κανόνες συμπεριφοράς, νέα πρότυπα και αξίες ζωής. Η παρούσα εργασία έχει σαν στόχο να αποτυπώσει στο μέτρο του δυνατού το περίγραμμα των νέων ψηφιακών κοινωνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αρμονική ένταξη του πολίτη των δικτύων Netizen (Net Citizen) στην υπό διαμόρφωση Κοινωνία της Γνώσης.