Tης Σύνταξης – Editorial

Το τεύχος 7 του περιοδικού μας είναι θρέμμα της καλοκαιρινής ραστώνης, που ακόμα επιμένει.

Με δεδομένο ότι το ΕΔΕΕΚ είναι ένας περιφερειακός φορέας ενήλικης εκπαίδευσης, θεωρείται αυτονόητη η ευθύνη του σχετικά με τη γεφύρωση ακαδημαϊκών γνώσεων και πρακτικής εφαρμογής. Διάσταση που επιδιώκει τον διάλογο με αναγνώστες που -αν και φαινομενικά απέχουν από την  Εκπαίδευση Ενηλίκων, ως επιστημονικό πεδίο- στην πραγματικότητα συνδέονται άρρηκτα μαζί της μέσα από την πρακτική τους στην κοινότητα. Προς την κατεύθυνση αυτή αναδεικνύεται η συνάφεια των θεματικών «Ανθρωπιστική Εκπαίδευση», «Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Εκπαίδευση», «Ενεργός Πολίτης-Πολιτειότητα», ως ευρύτερα θεωρητικά επιστεγάσματα της παρούσας εκδοτικής προσπάθειας.

Ειδικότερα, το πρώτο άρθρο «Η Θεωρία της Ποικιλότητας,  η τεχνική ‘Α-Β-Γ’ και η Εκπαίδευση  Ενηλίκων στην Πολιτειότητα» των Κυριάκη και Τερεζάκη, προσπαθεί να (ανα)δείξει την ποικιλία των τρόπων με τους οποίους μπορεί κανείς, μέσα από τον συλλογικό διάλογο, να βιώσει το φαινόμενο της πολιτειότητας, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.  Το βιωματικό εργαστήριο, στο οποίο αναφέρεται το άρθρο, διεξήχθη στο 4ο Συνέδριο της ΕΕΕΕ, με τίτλο «Καλές πρακτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων»  (27-29 Απριλίου 2012).  

Τα δύο επόμενα άρθρα αφορούν σε δράσεις του δικτύου μας με κοινοτικούς φορείς εκπαίδευσης και πολιτισμού.  Το πρώτο αφορά σε ενεργούς πολίτες και μεγάλες ιδέες και το δεύτερο σε μια πρωτοβουλία, η οποία αποσκοπεί στην ανάδειξη δύο αλληλένδετων επιπέδων: της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων-εν δυνάμει ικανοτήτων- κι εκείνο της κοινοτικής ανάπτυξης και χειραφέτησης της ‘κοινότητας’.

Το τέταρτο άρθρο είναι του καθηγητή Χ. Τσολάκη, ο οποίος, ήδη, στις αρχές του 1990 καταδεικνύει τη συνάφεια της τέχνης και της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Πρόκειται για άρθρο που προδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «ΘΑΛΛΩ» (τ.4) και  αφιερώνεται ως κατευόδιο στη μνήμη του αείμνηστου παιδαγωγού  που έφυγε από τη ζωή αυτό το καλοκαίρι.

Το πέμπτο άρθρο, της εκπαιδευτικού Τσιραντωνάκη Σ., αν και αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι μπορεί να έχει τη θέση του στο περιοδικό μας για τους εξής λόγους: η θεματική του γραμματισμού αφορά σε ολόκληρο το εκκρεμές του βίου του ανθρώπου, η ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, πρωτοβουλίας και αυτενέργειας θεωρούνται προϋποθέσεις αλλά και απαιτούμενα (και) της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και, τέλος, χρήσιμο είναι να ερανίζεται κανείς τρόπους διδακτικής και διαχείρισης προβλημάτων και από άλλους συναφείς χώρους.

«Η εξομολόγηση» είναι το τελευταίο άρθρο του τεύχος. Πρόκειται για μια ‘εκπαιδευτική βιογραφία’ του ζωγράφου Χρίστου Παπαδάκη, με την οποία ‘ανοίγουμε’ μια καινούρια ενότητα στο περιοδικό μας: την ενότητα των εκπαιδευτικών βιογραφιών.  Και σας προσκαλούμε να την εμπλουτίσετε με τις δικές σας ‘βιογραφίες’.  Του κειμένου του Παπαδάκη προηγείται μια σύντομη αναφορά στο ζωγραφικό του έργο.

Σας ευχόμαστε υπομονή, επιμονή και αγώνα, ώστε όλοι μαζί να ‘κολυμπήσουμε’ στο φως…ξανά!

Το τεύχος 7 του περιοδικού μας είναι θρέμμα της καλοκαιρινής ραστώνης, που ακόμα επιμένει.

Με δεδομένο ότι το ΕΔΕΕΚ είναι ένας περιφερειακός φορέας ενήλικης εκπαίδευσης, θεωρείται αυτονόητη η ευθύνη του σχετικά με τη γεφύρωση ακαδημαϊκών γνώσεων και πρακτικής εφαρμογής. Διάσταση που επιδιώκει τον διάλογο με αναγνώστες που -αν και φαινομενικά απέχουν από την  Εκπαίδευση Ενηλίκων, ως επιστημονικό πεδίο- στην πραγματικότητα συνδέονται άρρηκτα μαζί της μέσα από την πρακτική τους στην κοινότητα. Προς την κατεύθυνση αυτή αναδεικνύεται η συνάφεια των θεματικών «Ανθρωπιστική Εκπαίδευση», «Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Εκπαίδευση», «Ενεργός Πολίτης-Πολιτειότητα», ως ευρύτερα θεωρητικά επιστεγάσματα της παρούσας εκδοτικής προσπάθειας.

Ειδικότερα, το πρώτο άρθρο «Η Θεωρία της Ποικιλότητας,  η τεχνική ‘Α-Β-Γ’ και η Εκπαίδευση  Ενηλίκων στην Πολιτειότητα» των Κυριάκη και Τερεζάκη, προσπαθεί να (ανα)δείξει την ποικιλία των τρόπων με τους οποίους μπορεί κανείς, μέσα από τον συλλογικό διάλογο, να βιώσει το φαινόμενο της πολιτειότητας, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.  Το βιωματικό εργαστήριο, στο οποίο αναφέρεται το άρθρο, διεξήχθη στο 4ο Συνέδριο της ΕΕΕΕ, με τίτλο «Καλές πρακτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων»  (27-29 Απριλίου 2012).  

Τα δύο επόμενα άρθρα αφορούν σε δράσεις του δικτύου μας με κοινοτικούς φορείς εκπαίδευσης και πολιτισμού.  Το πρώτο αφορά σε ενεργούς πολίτες και μεγάλες ιδέες και το δεύτερο σε μια πρωτοβουλία, η οποία αποσκοπεί στην ανάδειξη δύο αλληλένδετων επιπέδων: της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων-εν δυνάμει ικανοτήτων- κι εκείνο της κοινοτικής ανάπτυξης και χειραφέτησης της ‘κοινότητας’.

Το τέταρτο άρθρο είναι του καθηγητή Χ. Τσολάκη, ο οποίος, ήδη, στις αρχές του 1990 καταδεικνύει τη συνάφεια της τέχνης και της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Πρόκειται για άρθρο που προδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «ΘΑΛΛΩ» (τ.4) και  αφιερώνεται ως κατευόδιο στη μνήμη του αείμνηστου παιδαγωγού  που έφυγε από τη ζωή αυτό το καλοκαίρι.

Το πέμπτο άρθρο, της εκπαιδευτικού Τσιραντωνάκη Σ., αν και αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι μπορεί να έχει τη θέση του στο περιοδικό μας για τους εξής λόγους: η θεματική του γραμματισμού αφορά σε ολόκληρο το εκκρεμές του βίου του ανθρώπου, η ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, πρωτοβουλίας και αυτενέργειας θεωρούνται προϋποθέσεις αλλά και απαιτούμενα (και) της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και, τέλος, χρήσιμο είναι να ερανίζεται κανείς τρόπους διδακτικής και διαχείρισης προβλημάτων και από άλλους συναφείς χώρους.

«Η εξομολόγηση» είναι το τελευταίο άρθρο του τεύχος. Πρόκειται για μια ‘εκπαιδευτική βιογραφία’ του ζωγράφου Χρίστου Παπαδάκη, με την οποία ‘ανοίγουμε’ μια καινούρια ενότητα στο περιοδικό μας: την ενότητα των εκπαιδευτικών βιογραφιών.  Και σας προσκαλούμε να την εμπλουτίσετε με τις δικές σας ‘βιογραφίες’.  Του κειμένου του Παπαδάκη προηγείται μια σύντομη αναφορά στο ζωγραφικό του έργο.

Σας ευχόμαστε υπομονή, επιμονή και αγώνα, ώστε όλοι μαζί να ‘κολυμπήσουμε’ στο φως…ξανά!

Leave a Reply